Wandelen is net zo gezond als een intensieve work-out

Geplaatst door Miss Emmy op

In de Corona tijd bemerk je dat veel mensen meer bezig zijn met een gezonde leefstijl en dat ze meer bewegen. Wandelen en hardlopen zijn favoriet. Volgens deze bron zijn zelfs drie op de vier mensen vaker gaan wandelen. Het merendeel doet dat vanuit huis. Dat heeft Stichting Wandelnet onderzocht. ‘Er even tussenuit gaan’ is voor velen de belangrijkste reden. Want door corona zijn thuis en werk toch vaak dezelfde plek geworden. 64% geeft dat aan als reden, en da is dubbel zoveel als tijdens vergelijkbaar onderzoek vijf jaar geleden.

Als je elke dag een stukje wandelt, brengt dit al veel gezondheidsvoordelen met zich mee. En doet u dit op de juiste manier, dan is het zelfs nog beter dan die intensieve work-out. Te intensief bewegen kan juist zorgen voor de afbraak van je weerstand. Let er dus vooral op dat je intensieve trainingen vooral rustig opbouwt. 

Voordelen dagelijkse wandeling:

  • Goed voor de conditie
  • Goed voor uw mentale gezondheid. Je ervaart namelijk meer creativiteit en productiviteit bij beweging. 
  • Een sterker afweersysteem; hoe meer u beweegt, hoe actiever cellen worden dus ook de cellen die een virus aanvallen.

Tips:

  • Ga wandelen in de ochtend. Zo kan je de dag positief beginnen. Als je direct beweegt als je wakker wordt, zorg je ook voor een betere nachtrust en extra motivatie voor de dag.
  • Let tijdens het wandelen op uw houding. Loop zo rechtop mogelijk en neem niet te grote stappen. Til ook uw voeten niet te hoog op en probeer zo lichtvoetig mogelijk te lopen.

Zo zorgt deze Corona tijd toch nog voor iets positiefs ondanks alle narigheid. 

Nu zoveel mensen meer gaan wandelen of hardlopen kan je last krijgen van blaren. Vaak met mooi weer kan dit verergeren. Mocht je hier last van ondervinden, check dan eens ons assortiment aan hielbeschermers of inlegzolen

Veel wandel- en hardloopplezier!


Deel dit bericht



← Ouder bericht